woensdag 12 december 2012

PARAPSYCHOLOGIE

Al weer heel wat jaren geleden, toen ik nog in Limburg woonde, ‘wist’ ik op een ochtend, dat ik een ongeluk zou krijgen. Hoe ik dat wist? Geen idee! Ik wist het.

Maar ja, wat doe je dan!? Thuisblijven? Daar had ik geen zin in, bovendien hoe zouden de mensen op mijn werk reageren, als ik ze meldde, dat ik wist een ongeluk te krijgen? Op zijn minst zouden ze denken, dat ik niet goed snik was. En om me nu ziek te melden? Nee, daar voelde ik niks voor, want ik was niet ziek en bovendien wilde ik gewoon werken. Op naar mijn werk dus.

Ik nam me voor een alternatieve route te nemen, waar ik voorzichtig kon rijden, omdat het op die route nooit druk was. Ik kon het rustig aan doen.
Het ging allemaal goed totdat een oudere meneer bij een kruising met zijn auto links voorsorteerde en daarna rechtsaf sloeg, vlak voor mijn auto langs en het kon niet uitblijven, dat ik hem in zijn flank greep.
Gelukkig waren er geen persoonlijke ongelukken, alleen blikschade.
Al vervelend genoeg natuurlijk.

Later, toen ik in de Betuwe woonde en daar nieuwe buren kreeg, ‘wist’ ik, dat ze gingen scheiden. Ook in gesprekken met mensen ‘wist’ ik vaak dingen, die ik niet kón weten!
Al deze wonderlijkheden maakten mij nieuwsgierig naar parapsychologie.
En toen ik in de omstandigheden verkeerde niet meer buitenshuis te werken, nam ik de gelegenheid te baat om mij daar eens in te verdiepen.
Ik was nieuwsgierig of er veel onderzoek naar parapsychologie werd verricht en hoe dat in zijn werk ging. Dus ik gaf mij op voor een cursus.

Met de vragen:
- kan ik mijn intuïtie verfijnen en verdiepen?
- hoe kan ik iets ‘weten?’ of is het een soort geloof?

Er Is een voorwaarde verbonden aan de deelname van de studie, namelijk, dat het alleen zin heeft om te beginnen vanuit een open houding.
Er wordt geen pleidooi gehouden voor een lichtgelovige, kritiekloze houding, maar wel, dat men zich niet bij voorbaat afsluit voor alles wat onbekend is, onverklaarbaar lijkt en niet past in ons vertrouwde wereldbeeld. (Drs.J.Maes, NTI-cursussen)

En zo sprong ik in het diepe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten