zaterdag 23 maart 2013

DE NAAM VAN MIJN BLOG GAAT VERANDEREN


Op het verkeerde been zetten
Onderstaand bericht is bestemd voor de mensen, die mij geregeld en hopelijk graag lezen. Het ligt namelijk in mijn bedoeling, de naam van dit blog te veranderen.
Zodra de naam en de ingangsdatum duidelijk zijn, laat ik je dit via deze site weten.


Waarom dit blog en de naam: Mijn vele liefdes?

Puur uit egocentrische motieven heb ik een blog opgezet met behulp van mijn nichtje B. De naam ‘Mijn vele liefdes” heb ik gekozen, omdat ik over alle mogelijke interesses mijnerzijds wilde schrijven. De naam vond ik grappig klinken, omdat je er inderdaad van alles bij kunt denken en het je ook op het verkeerde been kan zetten.
Een plagerijtje dus, maar ja, dat blijkt achteraf eigenlijk eerder tegen dan voor mij te werken.

Want gisteren las ik bij toeval op internet, dat mijn artikelen niet prikkelend en uitdagend genoeg zijn voor vrouwen, althans volgens een Amerikaanse meneer.
Dat geloof ik graag, want ik schrijf niet uitsluitend voor vrouwen, bovendien heb ik geen behoefte om te prikkelen en uit te dagen. Wel wil ik graag uitnodigend overkomen bij mensen, die geïnteresseerd zijn in het soms ongewone leven van alledag, waarin het kleine, ook wel eens groot kan zijn. Bovendien schrijf ik mede voor mijn eigen genoegen, omdat ik een uitlaatklep nodig heb.


Dank zij bovengenoemde Amerikaanse meneer ben ik  gaan nadenken over de inhoud van mijn blog. Ten eerste heb ik de indruk, dat ik de naam van mijn blog moet veranderen, want deze wekt verkeerde verwachtingen op.


Valse verwachtingen?
 Ten tweede spreken vooral de artikelen over dromen en de boekbesprekingen aan.
Misschien moet ik me daar meer op gaan richten, maar dat weet ik nog niet zeker, omdat de grootste groep lezers niet expliciet een artikel aanklikt.
Bovendien beperk ik mezelf dan ook en ik heb meer ruimte nodig.

Toch word ik soms geciteerd door andere websites wat me plezier doet. En als ik naar de cijfers van Google kijk heb ik deze vier en een halve maand dat ik dit blog beheer: 1091 bezoekers mogen ontvangen over deze laatste maand en over de andere maanden (geschiedenis): 3129.
Maar eigenlijk weet ik niet of dat veel, weinig of normaal is, want als je pas begint met het schrijven van een blog komen er steeds nieuwe dingen op je af en ik veronderstel, dat ik nog  lang niet alles heb ontdekt.

Dank aan Google, want de leukste plaatjes, die ik bij de artikelen plaatste, zijn afkomstig van hun pagina met afbeeldingen, waarvan Google een aantal extra in beeld bracht en die werden dan ook enthousiast aangeklikt door een groot aantal bezoekers.

Vooral het artikel Het leven gaat, zoals het loopt’ is vaak bezocht, waarbij ik niet hoop, dat het plaatje van het beertje meer interesse opriep, dan het artikel zelf. Het zoekwoord 'schrijven' komt in ieder geval vaak voor en dat is een troost.
En de artikelen over ‘dromen, met name de verschillende dromen en de theorie’  gaan zelfs heel goed. Liefde en liefdesgedichten zijn ook een gewild artikel, maar ik verwacht niet, dat ik daar nog veel over zal schrijven in de toekomst.
Gelukkig worden de artikelen, waarin de filosofie (artikel 6, 7, 8 en 10) een belangrijke plaats inneemt, ook bezocht.


Jezelf zijn en weten wie je bent.
De meest gelezen artikelen van deze week zijn:

  1. Dromen in historisch perspectief;
  2. Het leven gaat, zoals het loopt;
  3. Dromen, betekenisniveaus;
  4. Italiaanse schoenen;
  5. Stoner (John Williams);
  6. Hoe te leven en lief te hebben;
  7. Spinoza, gerechtigheid, liefde en waarheid;
  8. Liefde en moraal;
  9. A second-hand-Rose;
  10. Politiek en filosofie hebben religie nodig.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten