vrijdag 1 maart 2013

IK WIL NIET DIT EN IK WIL NIET DAT.

Vandaag ben ik de beschaving zat

Ik wil tieren en klieren
Met een overdadige zak mayonaise met
patat.

Men zegt, dat de beschaving synoniem is aan
het zich fatsoenlijk gedragen.
Dat wil ik mij vandaag niet eens
afvragen!

Vroeger werd er zwaar gestraft
En werden de onbeschoften gewoon
aan de galg ter dood gebracht
Dat is mij in ieder geval bespaard gebleven.

Alhoewel, ik heb vandaag van de beschaving last
En naar een gedicht van Annie M.G.

Annie M.G. Schmidt
 Heb ik het helemaal gehad.
Ik wil niet dit en ik wil niet dat.

Met mij is geen land te bezeilen
Sla met de deuren en smijt met de teilen
Roep door het raam ongehoorde dingen
Naar mensen van naam en faam
Die mij potverdorie ook nog vrolijk toe staan
te zingen.

Ga weg, ga weg….
Hoe vaak moet ik dat nog herhalen
Tot slot dan maar een gedicht voor op mijn graf
Mocht men mij toch willen kielhalen.

      Hier ligt Anna in de armen van de dood
      Rusteloos, hetgeen haar omgeving verdroot,
      spookte zij rond in aardse dreven.
      Ja rust is niet een ieder gegeven.
      Mooi, dat zij nu niet slapen kan
      zij is veel te blij met deze man.

      Zelfs in de dood, denkt zij
      te leven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten