maandag 25 maart 2013

DE TOEKOMST VAN DIT BLOG

Ineens in een flits schoot mij vanochtend te binnen, dat ik me nogal kritisch over het boek 'Vijftig tinten grijs' heb uitgelaten


Vijftig tinten grijs
en in vrijwel dezelfde bewoordingen heeft de Amerikaanse meneer zich geuit over mijn blog op internet.Van rancune gesproken!

In ieder geval open ik binnenkort een nieuw blog met een andere opzet en ook dit huidige blog zal blijven bestaan en daarom heb ik besloten de naam ‘Mijn vele liefdes’ niet te veranderen, zoals eerst in mijn bedoeling lag. Misschien pas ik de vorm en de inhoud iets aan. We zien wel.
Uiteindelijk heb ik al een bepaalde lezerskring, dus waarom zal ik het moeilijker maken dan nodig is.

Een citaat van Jan Blokker uit ‘De vergelding’ wil ik voor wie het nog niet gelezen heeft niet onthouden:


Jan Blokker Jr.

NIETTEMIN:
IEDERE WAARHEID IS SLECHTS EEN INTERPRETATIE
VAN WAT ZICH IN WERKELIJKHEID HEEFT VOORGEDAAN.





EN NU DRINK IK OP DE MENSEN

Ik drink op de mensen
die bergen verzetten
die door blijven gaan met hun kop in de wind.
Ik drink op de mensen
die risico's nemen
die blijven geloven met het geloof van een kind.

Ik drink op de mensen
die dingen beginnen
waar niemand van weet wat de afloop zal zijn.
Ik drink op de mensen
van wagen en winnen
die niet willen weten van water in wijn.

Paul van Vliet

Ik drink op de mensen
die blijven vertrouwen
die van tevoren niet vragen 'voor hoeveel'  en 'waarom'.
Ik drink op de mensen
die door blijven douwen
van doe het maar wel en kijk maar niet om.

Ik drink op het beste
van vandaag en van morgen.
Ik drink op het mooiste waar ik van hou
Ik drink op het maximum
wat er nog in zit.
In vandaag en in morgen, in mij en in jou.

(Paul van Vliet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten