maandag 27 mei 2013

ALLEMAAL LUXE PROBLEMEN?

Soms heb ik tijden, dat er allerlei dingen tegelijk op me afkomen.
Bijvoorbeeld deze maand, waarin er allerlei leuke dingen gebeurden, maar ook onverwachte zaken waar ik niet op zat te wachten. Enfin om kort te gaan, ik ben aan het potverteren.

Over een aantal weken ga ik naar Rome en dat vraagt om enige voorbereiding. Mijn paspoort moet onder anderen vernieuwd worden. Om te beginnen heb ik

foto’s laten maken en echt waar, ik heb van zijn levensdagen nog nooit zo’n lelijk mens op een foto gezien. Alsof ik de weg kwijt was en daar moest ik mee naar Rome? Ik dacht het niet!
Ineens kwam ik op het lumineuze idee om nog een keer pasfoto’s te laten maken – ja het duurde even voordat mij deze nieuwe mogelijkheid te binnen schoot – dus toen ik van de kapper kwam en toch langs de fotograaf wandelde op weg naar huis, schoot ik nog maar eens de zaak binnen en warempel ik kreeg foto’s aangereikt waarop ik mezelf weer herkende. Wat een opluchting!

Vervolgens naar het stadskantoor voor het aanvragen van een nieuw persoonsbewijs ter vervanging van het oude exemplaar. Een afspraak was zo gemaakt, want via internet is dit te regelen. Op de plaats van bestemming mocht ik mij via een apparaat aanmelden, waarbij ik blijkbaar zo klungelde, dat het apparaat aangaf, dat ik me bij de balie moest melden.
Gelukkig zat daar een mens, die mij begreep en zo belandde ik toch nog op tijd bij de afdeling burgerzaken.

Een paar weken geleden, kreeg ik tot mijn verrassing van de VVE (vereniging van eigenaren) bericht, dat het terras leeg moet, want de oude dakbedekking moet vervangen worden door een nieuw (het terras bevindt zich op het dak van de garage) maar en dat heb ik dan weer, er ligt hardhout op, door de vorige eigenaar neergelegd en dat moet eraf. Loodzware potten staan er op en een grote houten tafel, niet te hanteren vanzelf en aangeschaft toen ik nog in de Betuwe woonde en een tuin had.

Ik in de pen geklommen, met de vraag, of ze mij niet over kunnen springen, het was immers te proberen. Nee dus. Hovenier ingeschakeld, die kwam gelukkig snel voor een intake, alhoewel ik in eerste instantie schrok van de offerte.
Het volgende probleem: waar moet het hout opgeslagen worden? En die zware potten en de tafel en…. Door middel van een onderonsje met de dakdekkers en in  overleg met de huismeester is ook dat geregeld. Daarna de offerte van de hovenier geaccepteerd en nu laat ik ook meteen een afdak plaatsen voor mijn slaapkamerraam, want dan heb ik een plek met privacy gecreĆ«erd, een soort geheime stek dus, want daar houd ik van. Kijk als het dan toch allemaal moet, dan ook maar meteen goed.
Het behoeft, als ik het allemaal achter de rug heb, alleen nog maar zomer te worden.

Ook zag ik, als ik las, de letters maar half, nou was dat wel komisch want ik las de wonderlijkste dingen, zo wonderlijk, dat ik geregeld dacht, dat bestaat niet of ben ik nou gek.
’t Was ook nogal vermoeiend, dus besloot ik om voor een aantal nieuwe brillen te gaan, een zonnebril, een aparte leesbril en een bril met glazen voor veraf en dichtbij. Nou, hoop ik voor jaren klaar te zijn.
Moeten mijn ogen wel een beetje mee werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten