maandag 28 januari 2013

EEN LEVEN LANG KNOKKEN GEBLAZEN.

Als je dit leest, dan weet je, dat onderstaand bericht voor jou bestemd is.
Via je vriend wil ik je niet meer benaderen, want hij houdt teveel van betutteling, ook al bedoeld hij het meer dan goed.
Je moeder heb ik al een tijd geleden gezegd, dat ik het stokje - wat ze aan mij had overgedragen – hierbij aan haar retourneer. Maar nee, ze zei: ‘geef het tijd….’ en weg was ze. Heb daarop al mopperend het stokje voorlopig in de kast gelegd.
Tja, wat blijft mij over? Juist, dit blog.

Mijn grenzen en behoeftes zijn mij duidelijk en ik sta nog steeds volledig achter ons besluit om de relatie te beëindigen. Laat daar geen misverstand over bestaan.
Het is geen geheim, dat jij een puberaal jongetje in je draagt, dat de regie graag van je over neemt als jij bang en onzeker bent.
Dit puberjongetje met zijn impulsen in zijn ‘Sturm und Drang’, is stoer, verwend en egocentrisch om maar een paar dingen te noemen, want hij denkt, dat jij je daar als volwassen man achter kunt verschuilen.
Dit personage heb je tot op het bot afgekloven, maar je krijgt het niet voor elkaar om dit jongetje op te voeden tot een volwassen persoon. Nee, hoe zou je ook.
Je zit nog steeds gevangen in het net van dit jongetje uit je jeugd, dat zoveel heeft meegemaakt en meegekregen. Daar heeft het kind hulp bij nodig.

En wat ik je nou zo van harte zou gunnen, is dat je een hele goede psychiater zoekt, één die in het begin als een soort vaderfiguur jou liefdevol, begrijpend, maar zeker sterk en vasthoudend aan zijn hand stap voor stap (het jongetje dus) naar de volwassenheid voert. Zodat je persoonlijkheid integreert en jij de persoon in alle vrijheid kunt zijn, die je in aanleg bent. Een zorgzaam liefdevol mens, die geen speelbal meer is van zijn eigen impulsen.

Je bent een intelligent mens, dat zelf kan bepalen of hij dit wil en kan. De keus is dus aan jou, want het is jouw leven.
Mocht ik de plank nu helemaal misgeslagen hebben, dan zeg ik gewoon, dat ik een heel ander iemand op het oog heb en jou helemaal niet bedoel in dit verhaal.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten